Collaborative and digital approaches to content for the development of 21st century skills

Authors

  • Delia Humelnicu Liceul Teoretic Emil Racovita
  • Costel Humelnicu Universitatea Dunărea de Jos, Galați

Abstract

Acest studiu examinează modul în care colaborarea poate ajuta elevii și profesorii să dobândească abilitățile esențiale necesare pentru a prospera în peisajul socio-economic în continuă evoluție al secolului XXI. Pe măsură ce societatea devine din ce în ce mai digitalizată, sistemele noastre educaționale trebuie să doteze indivizii cu adaptabilitatea necesară pentru a naviga și a se integra în acest nou mediu. Complexitatea competențelor naționale, europene sau globale, spre care tindem să adoptăm în sistemele educaționale, este rezultatul multitudinii de definiții și clasificări disponibile. Această lipsă a unui cadru unificat face dificilă măsurarea cu exactitate a importanței acestora și evaluarea cât de bine pregătesc indivizii să se adapteze la schimbările societale. Studiul evidențiază rolul colaborării, considerată o abilitate importantă în secolul actual, în special într-o lume digitalizată marcată de ascensiunea inteligenței artificiale. În timp ce educația a prioritizat în mod tradițional performanța individuală într-un mediu competitiv, promovarea unei lumi colaborative necesită o schimbare de mentalitate. Dacă se dorește o lume colaborativă, aceasta trebuie dezvoltată și între profesorii, care au fost instruiți în sisteme competitive, și activități de co-predare, care au fost dezvoltate în termeni aplicați. Prin dezvoltarea acestor abilități, profesorii pot servi drept modele puternice, transmițând valoarea colaborării elevilor lor. Studiul descrie pașii necesari în desfășurarea activităților de colaborare între profesori, care ar putea genera o colaborare adecvată în sistemul educațional. Rezultatele obținute în urma colaborării evidențiază șapte pași, care, aplicați, pot ajuta la creșterea acestor abilități de colaborare, transferate ulterior la clasele de elevi sau studenți.

Author Biography

Costel Humelnicu, Universitatea Dunărea de Jos, Galați

Facultatea de Inginerie, Departamantul Inginerie Mecanica, Șef Lucrări, Doctor Inginer

References

Jennifer Gallo-Fox & Kathryn Scantlebury (2016). Book: Teaching and Teacher Education, Volume 60, November 2016, Pages 191-202, ISSN: 0742-051X

Michael Fullan (2025). Book: The The New Meaning of Educational Change 6th Edition, Publisher, Teachers College Press, ISBN-10 0807786721,

Sophie Renton & Mark McCrindle (2021). Book: The Future of Education 2021 report, Publisher: McCrindle Research, ISBN: 978-0-6489132-1-4

Online sources

Dexonline: https://dexonline.ro/definitie/competinte

European Framework (2018): https://www.eursc.eu/BasicTexts/2018-09-D-69-en-2.pdf

Human Development Report (2025): https://hdr.undp.org/content/human-development-report-2025

Ohio Department of Education, 2015: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519462.pdf

Law on Pre-University Education (2023): https://edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2023/Legi_educatie_Romania_educata/legi_monitor/Legea_invatamantului_preuniversitar_nr_198.pdf

Law on University Education (2023): https://edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2023/Legi_educatie_Romania_educata/legi_monitor/Legea_invatamantului_superior_nr_199.pdf

Law 198 & 199 (2023): https://www.edu.ro/sites/default/files/proiect_OUG_modif_198_199.pdf

Profilul cadrului didactic, 2024: https://www.edu.ro/sites/default/files/Profilul_cadrului_didactic_brosura.pdf

Downloads

Published

2025-10-31

How to Cite

Humelnicu, D., & Humelnicu, C. (2025). Collaborative and digital approaches to content for the development of 21st century skills. Didactica Danubiensis, 5(1), 376–385. Retrieved from https://dj.univ-danubius.ro/index.php/DD/article/view/3615

Issue

Section

Educational Management