Collaborative and digital approaches to content for the development of 21st century skills
Abstract
Acest studiu examinează modul în care colaborarea poate ajuta elevii și profesorii să dobândească abilitățile esențiale necesare pentru a prospera în peisajul socio-economic în continuă evoluție al secolului XXI. Pe măsură ce societatea devine din ce în ce mai digitalizată, sistemele noastre educaționale trebuie să doteze indivizii cu adaptabilitatea necesară pentru a naviga și a se integra în acest nou mediu. Complexitatea competențelor naționale, europene sau globale, spre care tindem să adoptăm în sistemele educaționale, este rezultatul multitudinii de definiții și clasificări disponibile. Această lipsă a unui cadru unificat face dificilă măsurarea cu exactitate a importanței acestora și evaluarea cât de bine pregătesc indivizii să se adapteze la schimbările societale. Studiul evidențiază rolul colaborării, considerată o abilitate importantă în secolul actual, în special într-o lume digitalizată marcată de ascensiunea inteligenței artificiale. În timp ce educația a prioritizat în mod tradițional performanța individuală într-un mediu competitiv, promovarea unei lumi colaborative necesită o schimbare de mentalitate. Dacă se dorește o lume colaborativă, aceasta trebuie dezvoltată și între profesorii, care au fost instruiți în sisteme competitive, și activități de co-predare, care au fost dezvoltate în termeni aplicați. Prin dezvoltarea acestor abilități, profesorii pot servi drept modele puternice, transmițând valoarea colaborării elevilor lor. Studiul descrie pașii necesari în desfășurarea activităților de colaborare între profesori, care ar putea genera o colaborare adecvată în sistemul educațional. Rezultatele obținute în urma colaborării evidențiază șapte pași, care, aplicați, pot ajuta la creșterea acestor abilități de colaborare, transferate ulterior la clasele de elevi sau studenți.
References
Jennifer Gallo-Fox & Kathryn Scantlebury (2016). Book: Teaching and Teacher Education, Volume 60, November 2016, Pages 191-202, ISSN: 0742-051X
Michael Fullan (2025). Book: The The New Meaning of Educational Change 6th Edition, Publisher, Teachers College Press, ISBN-10 0807786721,
Sophie Renton & Mark McCrindle (2021). Book: The Future of Education 2021 report, Publisher: McCrindle Research, ISBN: 978-0-6489132-1-4
Online sources
Dexonline: https://dexonline.ro/definitie/competinte
European Framework (2018): https://www.eursc.eu/BasicTexts/2018-09-D-69-en-2.pdf
Human Development Report (2025): https://hdr.undp.org/content/human-development-report-2025
Ohio Department of Education, 2015: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519462.pdf
Law on Pre-University Education (2023): https://edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2023/Legi_educatie_Romania_educata/legi_monitor/Legea_invatamantului_preuniversitar_nr_198.pdf
Law on University Education (2023): https://edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2023/Legi_educatie_Romania_educata/legi_monitor/Legea_invatamantului_superior_nr_199.pdf
Law 198 & 199 (2023): https://www.edu.ro/sites/default/files/proiect_OUG_modif_198_199.pdf
Profilul cadrului didactic, 2024: https://www.edu.ro/sites/default/files/Profilul_cadrului_didactic_brosura.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Didactica Danubiensis

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
